back arrow חזרה לקורסים

פתיחת חברה בארצות הברית: מה חשוב לסטארט-אפים לדעת?

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • אפר 1, 2024
  • |
  • 2 min.

הדילמה היכן לפתוח חברת אם מבחינה חשבונאית, משפטית ומיסויית, היא דילמה שמעסיקה חברות רבות.
אין ספק שכיום, יותר מבעבר, קל יותר לישראלים לפתוח חברה בארצות הברית. מדינות ארצות הברית הן מצע עשיר למשקיעים פוטנציאליים ולצמיחה עסקית, בנוסף לדיני מס נוחים במדינות מסוימות. יזמים ישראלים שחושבים לפתוח את החברה שלהם  בארה"ב נתקלים באתגרים וחששות רבים. עם זאת, עם תכנון אסטרטגי וליווי מקצועי, זו יכולה להיות החלטה שתקרב אותם אל ההצלחה. הנה מספר שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בפתיחת חברה בארצות הברית:

באיזה מדינה תפתחו את הסטארט-אפ?

אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת המדינה הנכונה עבור הסטארט-אפ שלכם. בעוד שעמק הסיליקון בקליפורניה נראה כמו היעד האולטימטיבי, מוקדי חדשנות אחרים כמו ניו יורק, מסצ׳וסטס, נבדה ודלאוור, מציעים יתרונות ייחודיים. קחו בחשבון גורמים כמו דיני מס, גישה למשקיעים פוטנציאליים, גישה ללקוחות פוטנציאליים, ועוד.

איזה סוג חברה תפתחו בארה״ב?

מבנה החברות בארה״ב שונה מחברה בישראל וחשוב לדעת את ההבדלים. חברות אמריקאיות מתחלקות לשני סוגים: תאגיד (Corporation) וחברה בע״מ (LLC). ישנם הבדלים משמעותיים בין שני הסוגים וחשוב לחקור עליהם כדי לבחור את המבנה העסקי שמתאים לסטארט-אפ שלכם. פנו לייעוץ משפטי כדי להבין את תהליך ההתאגדות, חובות המס, זכויות הקניין הרוחני ודרישות רגולטוריות אחרות הספציפיות לענף ולמדינה שבחרתם.

פתיחת חברה בארצות הברית מביאה גישה להזדמנויות מימון

ארה"ב מציעה מספר עצום של הזדמנויות מימון לסטארט-אפים, כולל חברות הון סיכון, משקיעים אנג׳לים, ומענקים ממשלתיים. צרו תוכנית עסקית משכנעת ופיץ׳ איכותי כדי למשוך משקיעים פוטנציאליים. בנוסף, תחקרו על חממות ותוכניות האצה של סטארט-אפים המציעים חונכות, מימון ומשאבים שיעזרו לכם להניע את הסטארט-אפ שלכם קדימה.

מגייסים כספים מקרנות אמריקאיות? כדאי לכם לקרוא את המאמר שלנו על דברים שאתם חייבים לדעת לפני פגישה עם קרן אמריקאית.

כסטארט-אפים אתם חייבים הסתגלות וזריזות

השוק תמיד דינמי, ויכולת הסתגלות היא המפתח להצלחה שלכם. שינויים בשוק או שינויים רגולטוריים במדינה שבה פתחתם את הסטארט-אפ יכולים מצד אחד לעזור לכם ומצד שני להפיל אתכם. לדוגמא, רפורמת המס של טראמפ מ-2017 הובילה לנהירה של הקמת חברות בארה״ב, ללא היכרות איתה, אפשר להפסיד הטבות משמעותיות. הישארו חדים, ועקבו ברציפות אחר מגמות השוק. תאמצו חדשנות והישארו פתוחים לשינוי באסטרטגיה שלכם בעת הצורך.

מהם השלבים המרכזיים בפתיחת חברה בארצות הברית?

  1. בחרו שם לחברה שאתם מקימים.
  2. בחרו את המדינה בה תרצו להקים את החברה.
  3. הגישו מסמך התאגדות להקמת חברה.
  4. חתמו על הסכם פעילות.
  5. הפיקו מספר זיהוי לחברה החדשה.
  6. שלמו אגרות פתיחת חברה.
  7. פתחו חשבון בנק בארה״ב לחברה.
  8. הנפיקו מניות לבעלי הזכויות בחברה בחדשה.
  9. לאחר שפתחתם את החברה: יש להגיש דוחות שנתיים ולהתנהל באופן תקין מבחינה חשבונאית לפי חוקי ארה״ב.

אל תפתחו חברה בארצות הברית לבד

הקמת סטארט-אפ בארצות הברית כיזם ישראלי היא מאמץ שאפתני אך כשנעשה מתוך תכנון ומקצועיות, היא מתגמלת. אחד ההיבטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בפתיחת חברה בארה״ב הוא ההיבט הפיננסי. חשוב להקיף את עצמכם במומחים פיננסיים שילוו אתכם בהתנהלות מול גופי המס הפדרליים והספציפיים של המדינה.

לחברות בתחילת דרכן לעתים אין תקציב להעסיק סמנכ״ל כספים במשרה מלאה ולכן כדאי להכיר את הפתרון של סמנכ״ל כספים במיקור חוץ. חברת ״The-Founders״ מספקים שירותים פיננסיים המאפשרים לסטארט-אפים ליהנות ממומחי כספים מנוסים חיצוניים בליווי צמוד. כחלק מהניהול הפיננסי, המומחים של ״The-Founders״ יסייעו לכם בגיבוש אסטרטגיות, הפקת דוחות ותחזיות פיננסיות, חיזוק קשרי משקיעים ועוד. כל אלה יסייעו לחברה שהקמתם בארצות הברית לצמוח ולשגשג.

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל