back arrow חזרה לקורסים

פיץ’ פרפקט: כך תבנו מצגת משקיעים מנצחת

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • אפר 30, 2023
  • |
  • 2 min.

כל מייסד סטארטאפ יודע שעל מנת להפוך רעיון לעסק  מצליח, הוא צריך להעביר את החזון והאסטרטגיה שלו בצורה יעילה למשקיעים ולבעלי עניין פוטנציאליים.
אחת מהדרכים המקובלות היא מצגת משקיעים, או בשמה הסטארטאפיסטי "פיץ' דק" (Pitch Deck). מצגת משקיעים היא מצגת תמציתית ומושכת מבחינה ויזואלית המתארת את ההיבטים המרכזיים של הסטארטאפ. היא משמשת ככלי הצגה למייסדים להעביר את הערך של הסטארטאפ, לבנות אמינות ולשכנע משקיעים לממן את המיזם שלהם. אז איך תבנו מצגת שתרשים את השמקיעים ותסייע לכם להתקדם שלב נוסף לעבר המימון המיוחל?  

מה חשוב שיופיע במצגת משקיעים?

כדי ליצור מצגת משקיעים משכנעת, סטארטאפים צריכים לשים לב לכמה אלמנטים קריטיים:

  • קהל היעד: עליכם להגדיר בבירור את קהל היעד שלכם ולהסביר מדוע הפתרון שלכם נותן מענה לבעיה או צורך משמעותיים.
  • בידול: שימו דגש על הייחודית שלכם, שמבדילה אתכם מהמתחרים וממצבת אתכם כמובילים בתעשייה שלכם.
  • צוות: היבט קריטי נוסף של מצגת משקיעים הוא פוקוס על הצוות – המומחיות, הניסיון המקצועי והאישי של כל אחד  מהמייסדים. לפני הכל, משקיעים רוצים לדעת שהם תומכים בצוות מוכשר ומסור שיכול להוציא לפועל את החזון של החברה ולנווט באתגרים לאורך הדרך.
  • תחזיות פיננסיות: תחזיות פיננסיות הן גם חלק מכריע במצגת משקיעים. סטארטאפים צריכים לספק נתונים פיננסיים מהימנים – תחזית הכנסות, צמיחה ורווחיות, כאשר כל הנתונים מעוגנים בצורה ריאלית על בסיס נתוני עבר במידה וישנם. 

איך הופכים מצגת משקיעים לדבר הכי מעניין ששמעתם?

מצגת משקיעים יכולה בקלות להפוך לעשר דקות של שעמום עמוס בנתונים. המטרה שלכם היא להפוך את המצגת למרתקת, מעוררת השראה ופותחת את התאבון.

  • תמציתיות: תספקו את המידע החשוב במינימום זמן ושקופיות. כוונו ללא יותר מ 10-15 שקופיות, בקצב של כשקף בדקה. בנוסף, אל תעמיסו במלל, מלאו את השקופית בגרפיקה איכותית אך לא יותר ממשפט אחד או שניים.
  • סיפור: מה שיזכרו ממצגת המשקיעים אלו לא עובדות יבשות אלא סיפור, עלילה, אנקדוטה מעניינת, ומידע מפתיע. הציגו את הסטארטאפ שלכם כהרפתקה.
  • קריאה לפעולה: המטרה שלכם היא להשיג בסוף מצגת המשקיעים פגישה, לזכות בתחרות או ליצור עניין. אל תוותרו על שקף עם המסר שלכם וקריאה לפעולה.
  • עיצוב: מצגת משקיעים היא הזדמנות להראות את החוש האסתטי ואת היכולות העיצוביות של הסטארטאפ, אל תעמיסו על המצגת אך בנו אותה באסתטיקה איכותית שמתכתבת עם המיזם שלכם.

מאיפה מתחילים?

ישנן כמה אופציות לעיצוב מצגת משקיעים. קודם כל אתם יכולים לעצב אותה בעצמכם, בחינם, זאת בהנחה שאתם סומכים על כישורי העיצוב שלכם. כמובן שאופציה זו תדרוש מכם זמן והשקעה. ישנם אתרים חינמיים המסייעים בעיצוב עצמאי (Unsplash, icons8, remove.bg ועוד). אופציה נוספת היא להשתמש בטמפלטים מוכנים, בדרך כלל במחיר 150-500 ₪. טמפלייט חיצוני בהחלט חוסך זמן אך מוגבל בעיצובים ייחודיים. האופציה השלישית היא שימוש במעצב חיצוני שתעלה לכם בין 3000-6000 ₪. אופציה זו לא תדרוש מכם אנרגיה אך בהחלט הוצאה כספית.

מצגת משקיעים מעוצבת היטב יכולה לעשות את ההבדל בין סטארטאפ שמבטיח מימון או לא מצליח למשוך עניין של משקיעים. על ידי התמקדות באלמנטים הקריטיים שקראתם, תוכלו ליצור מצגת משקיעים המעבירה ביעילות את החזון והאסטרטגיה שלכם ומשכנעת משקיעים לתמוך במיזם שלכם.

 

אולי יעניים אותך גם:

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל