back arrow חזרה לקורסים

אין הזדמנות שניה: כך תתכוננו ל- פגישת היכרות עם משקיע

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • יול 30, 2024
  • |
  • 2 min.

הפגישה הראשונה היא קריטית לסיכוי שלכם ליצור אתו מערכת יחסים שתוביל להשקעה. אז איך מתכוננים לקראתה, ועל מה חשוב להקפיד במהלכה? מדריך למגייסים

פגישת היכרות עם משקיע יכולה להיות רגע מכריע בדרכו של כל סטארטאפיסט. הדקות בהן תציגו את הרעיון שלכם, את החזון ואת התוכנית העסקית יכולות להיות ההבדל בין גיוס הון משמעותי, לבין המשך חיפוש אחר מקורות מימון.

אז איך תתכוננו בצורה מיטבית שתיצור רושם ראשוני משמעותי על המשקיע, ותגרום לו להאמין במוצר שלכם? הנה כמה כלים וטיפים שתזדקקו להם כדי לצלוח את הפגישה הגורלית, ועשויים להגדיל את הסיכויים שלכם להצליח בגיוס משקיעים.

בצעו מחקר עומק

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא ללמוד טוב לפני שאתם מגיעים. אל תראו את פניכם בפגישה בלי לדעת בדיוק מי המשקיע שיושב מולכם. חקרו אותו, את החברות שהוא השקיע בהן בעבר ואת תחומי העניין שלו (מבחינה מקצועית כמובן, אבל אפשר גם לנסות לברר את תחומי העניין האישיים שלו כדי ליצור שיחה).

ההכנה הזו תאפשר לכם גם להתאים את המצגת שלכם, ולהראות שאתם שוחים בחומר.

בנו מצגת שאפשר רק לקנא בה

המצגת שלכם היא אולי כלי העבודה החשוב ביותר (חוץ מכם והצוות שלכם, כמובן), שעשוי להפוך פגישה בינונית לפגישה מצוינת. המצגת צריכה להיות קצרה, ברורה וכוללת את כל המידע החשוב על המוצר שלכם. התחילו בהצגת הבעיה שהמוצר שלכם פותר, המשיכו בהסבר על הפתרון הייחודי שלכם, והשלימו בתיאור התוכנית העסקית והמטרות שלכם לעתיד. חשוב לכלול גם מידע פיננסי כמו תחזיות הכנסות והוצאות, כדי להראות שאתם יודעים לנהל את הכסף בצורה נכונה. מצגת טובה היא צעד הכרחי בכל תהליך גיוס משקיעים.

ספרו סיפור אישי מעורר השראה

סטארטאפיסטים רבים נוטים לשכוח את החשיבות של סיפור אישי. סיפורים אישיים יכולים לחבר את המשקיע למוצר שלכם ברמה רגשית ולהפוך את הפגישה לבלתי נשכחת. שתפו את המשקיע בסיפור האישי שלכם, איך הגעתם לרעיון המוצר ומה הדחף שלכם לפתח אותו. סיפור מרגש יכול להיות הגורם שיגרום למשקיע לבחור בכם על פני אחרים. אלמנט זה חשוב במיוחד בתהליך גיוס משקיעים, שבו הרושם הראשוני הוא קריטי.

שימו דגש על הצוות

המשקיעים מחפשים לא רק רעיונות טובים, אלא גם צוותים חזקים שיוכלו לבצע אותם. הדגישו את היכולות והניסיון של הצוות שלכם, והראו שאתם קבוצה מגובשת עם מטרה משותפת. הצגת הצוות בצורה מרשימה יכולה להעניק למשקיע ביטחון בכך שאתם יכולים להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניכם. בצוות חזק טמון מפתח להצלחה בכל גיוס משקיעים.

הכינו תגובות מראש לתרחישים שונים

הכנה מראש לתרחישים שונים היא מרכיב חשוב בהכנה לפגישה. חשבו על כל האפשרויות – מה אם המשקיע יביע ספקות? מה אם הוא ישאל שאלות קשות? הכנה לתרחישים שונים תעזור לכם להתמודד עם כל מצב ולשמור על קור רוח במהלך הפגישה. תרגול תרחישים שונים יעזור לכם לנהל את תהליך גיוס המשקיעים בצורה מקצועית וממוקדת.

הפגינו ביטחון והתלהבות

ביטחון עצמי והתלהבות הם שני אלמנטים שחייבים לבוא לידי ביטוי בפגישה. המשקיע רוצה לראות שאתם מאמינים במוצר שלכם וביכולת שלכם להצליח. דברו בצורה בטוחה, הפגינו התלהבות ואמונה במוצר, והראו שאתם מוכנים להשקיע את כל מה שצריך כדי להצליח. ביטחון עצמי הוא אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחה בגיוס משקיעים.

סיימו עם קריאה לפעולה

סיום הפגישה הוא לא פחות חשוב מההתחלה. כדאי לסיים בקריאה לפעולה, בקשה ברורה למשקיע להצטרף אליכם ולהשקיע במוצר שלכם. הצעה של פגישה נוספת להמשך שיחה, או הצגת תוכנית להמשך שיתוף פעולה יכולים להיות דרך מצוינת לסיים את הפגישה בטון חיובי ולחזק את הרושם שהשארתם. קריאה לפעולה בסיום הפגישה יכולה להיות שלב מכריע בגיוס משקיעים מוצלח.

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל

×

שיחת ווטסאפ