back arrow חזרה לקורסים

לא בגלל החופים: הקמת חברה בדלאוור – כל הסיבות

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • מאי 29, 2023
  • |
  • 2 min.

כל מייסד סטארטאפ מודע לכוח השוק האמריקאי. אמנם ישראל היא מעצמת סטארטאפ, אך יזמים רבים מביטים מעבר לים בחיפוש אחר דרך יעילה ונוחה להתפתח. בתור חברה אמריקאית, העסקת עובדים מקומיים וביצוע עסקים עם חברות אמריקאיות הופכים קלים ונגישים. אך יש מדינה אחת נוצצת יותר מאחרות – מדינת דלאוור. מה גורם ליזמים ללכת על הקמת חברה בדלאוור? אילו יתרונות טמונים בכך? לשם כך התכנסנו.

אז מדוע הקמת חברה בדלאוור: המדינה הראשונה

לפני היתרונות הטכניים, האופי של מדינת דלאוור מתהדר בחדשנות ואומץ, מה שנדרש מכל סטארטאפ בתחילת דרכו. את הכינוי “המדינה הראשונה” היא קיבלה לאחר שהייתה הראשונה שאימצה את חוקת ארצות הברית אי שם בשנת 1787. בנוסף דלאוור הייתה אחת מ-13 המושבות שמרדו כנגד השלטון הבריטי במהפכה האמריקנית. לא תמצאו רזומה כזה ב-LinkedIn. דלאוור היא מדינה קטנה בחוף המזרחי של ארצות הברית, עם אוכלוסייה של כמיליון תושבים בלבד וניחנת במישורים של קרקע פורייה לחקלאים. אך היא יכולה להוות קרקע פורייה גם בשבילכם.

דיוטי פרי (כמעט)

סיבה עיקרית להקמת חברה דווקא בדלאוור היא מערכת המיסוי. כל סטארטאפ חולם על סבבי גיוס רחבים או רכישות ענק. ובסכומים כאלה מיסוי מקל יכול להגדיל את הרווח בעשרות מיליוני דולרים. מערכת המיסוי של דלאוור נחשבת למקלה באופן משמעותי ביחס למדינות אחרות בארצות הברית ובמיוחד בהשוואה למערכת המיסוי בישראל. מערכת המיסוי המקלה של דלאוור משכה אליה כמחצית (!) מהחברות הציבוריות הנסחרות בבורסה האמריקנית. מערכת המיסוי המחבקת הזו מתבטאת בין היתר בכך שאין מס מכירה, אין מס הכנסה ממלכתי על סחורות ושירותים הניתנים על ידי תאגידים הפועלים מחוץ לדלאוור, אין מס חברות על ריבית או על הכנסות מהשקעות, פטור ממיסי העברת מניות, פטור ממס ירושה ורק התחלנו.

כבוד השופט, אני יוניקורן

חוקים מקלים זה מעולה להקמת חברה, אבל זה לא הכול, השאלה היא מי מפרש אותם ואיך. במקרה של דלאוור הפרשנות נוטה לטובתנו. הכול מתחיל בחוק החברות הכללי של דלאוור ששם את בעלי העסקים במרכז ומאפשר חופש פעולה גדול. החוק מוגן מהשפעות של קבוצות בעלי אינטרסים. משם החוק מגיע לפרשנות בבתי המשפט. מערכת המשפט של דלאוור ידועה בזכות ה-Chancery” של דלאוור” – ערכאת יושר מקצועית בעלת סמכות שיפוטית על מחלוקות תאגידיות. ה-Chancery מתאפיין בגמישות, היענות, מיקוד ויעילות. ערעורים מוגשים ישירות לבית המשפט העליון של דלאוור שבו מכהנים שופטים בעלי ניסיון מהותי במשפט מסחרי. אחד המושגים המובילים את מערכת המשפט של דלאוור הוא “כלל שיקול הדעת העסקי” שנותן גב להחלטות עסקיות של דירקטורים גם אם התגלו כשגויות.

קרוב לעין קרוב ללב

דלאוור אמנם לא קרובה לעין שלנו הישראלים, אך היא קרובה לעינם של משקיעים פוטנציאליים רבים בארצות הברית. ולא רק שהיא קרובה, היא גם מוכרת. הקמת חברה בדלאוור מקרבת אתכם למשקיעים פוטנציאליים. משקיעים רבים מכירים את הסביבה המשפטית והרגולטורית הידידותית לעסקים של דלאוור. בנוסף, עם חברה בדלאוור תוכלו להעסיק עובדים אמריקאים ולחזק את הצוות שלכם עם כוח עבודה מקומי. כמובן שיש עוד מרכיבים רבים בשביל סבב הגיוס החלומי – אבל זו נקודת פתיחה טובה.

אם אשכחך דלאוור

מנינו בשבילכם מספר סיבות עיקריות להקמת חברה בדלאוור. כמובן שלכל סטארטאפ יש את הצרכים והשאיפות שלו. אך אין ספק שהקמת חברה בארה"ב ככלל ובדלאוור בפרט מספקים מצע נוח וידידותי לחברות סטארטאפ רבות. לפני מהלך עסקי של הקמת חברה בדלאוור, תבצעו מחקר מעמיק, תקבלו ייעוץ מקצועי ותוודאו שאתם עושים את המהלך העסקי הנכון ביותר עבור הסטארטאפ שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם:

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל