back arrow חזרה לקורסים

תגיעו עם תשובות: 7 דברים שמשקיעים מצפים לשמוע מכם

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • ספט 23, 2024
  • |
  • 3 min.

פגישת הגיוס מתקרבת ואתם משתוקקים להפגיז? קבלו מדריך שיעשה לכם סדר בראש – ובנקודות במצגת

הפגישה הראשונה עם המשקיע מתקרבת, ואתם חוששים. מה אם תפספסו משהו? או לא תהיה לך תשובה טובה לשאלה שלו? הרי, למשקיעים שקבעתם איתם אין את כל הזמן שבעולם בשבילכם – ואתם חייבים לתפוס אותם מהר, לפני שהקשב שלהם יעבור למתחרים שלכם. על הדרך, גם חשוב לכם להצליח להעביר את כל הנקודות החשובות על המוצר שלכם בצורה הטובה ביותר.

אז מה עושים? בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך הבא, ובו 7 נקודות שהמשקיעים שלכם פשוט חייבים לשמוע בפגישה. המדריך יעזור לכם למקד את הנקודות במהלך הפרזנטציה הגורלית שלכם, למשוך ולרתק את המשקיע – אבל גם על הדרך לשמור על רצף הגיוני.

1. מה הבעיה שאתם פותרים?

בראש ובראשונה, כמו בתהליך אפיון מוצר קלאסי, אתם חייבים להראות למשקיע שהוא הולך לשים את הכסף שלו על מוצר או שירות שפותר צורך אמיתי בחיים. לכן, קריטי שתשמיעו לו באופן הברור ביותר את הבעיה שאתם רוצים לפתור. זה הדבר הראשון שאתם צריכים להגיד לו, ולזה הוא הכי יצפה.

2. מה הייחודיות שלכם בשוק?

כשהשוק רווי במתחרים, כל תהליך של גיוס משקיעים דורש את הבלטת היתרון התחרותי שלך. המשקיעים שלכם ירצו לדעת במה אתם שונים מיתר החברות האחרות בשוק, מה הופך את הפתרון שלכם לטוב יותר ואיך הוא ימשוך את הלקוחות הפוטנציאליים.

3. מי הצוות שלכם?

במהלך גיוס המשקיעים, לא רק הרעיון שלכם וההבלטה שלו חשובים – אלא גם האנשים מאחוריו. המשקיעים יתעניינו בצוות שעומד מאחורי המיזם, בניסיון, בכישורים וביכולת שלו להתמודד עם אתגרים. הם ירצו לשמוע שאתם עובדים עם המתכנתים, המעצבים והכלכלנים הטובים ביותר, ושיש לכם קשרים טובים שיעזרו לכם להעיף את המוצר שלכם באוויר. גם רמת הגיבוש של הצוות היא סופר-חשובה, שכן מיזמים רבים מתפרקים בגלל ריבים בין המייסדים. עליכם להוכיח לו שאצלכם זה לא יקרה.

4. מה התוכנית העסקית שלכם?

ללא תוכנית כלכלית מוצקה, קשה להוביל קמפיין גיוס מוצלח. מה שהמשקיעים ירצו לשמוע ולראות זו תוכנית מגובשת שמבוססת על ניתוח שוק, תחזיות פיננסיות, שיקולים אסטרטגיים ועמידה בסטנדרט ה-Unit Economy לטווח ארוך. זה החלק העסיסי של השיחה שלכם: אם הצלחתם לעניין אותם עד כאן, אל תחששו להסביר בפירוט. כאן זו ההזדמנות שלכם אפילו להגדיל את ההשקעה שתקבלו.

5. האם השוק שאתם מכוונים אליו נמצא בצמיחה?

חשוב מאוד להראות למשקיעים שהשוק שאליו אתם מכוונים הוא מספיק גדול ובעל פוטנציאל לגדול עוד יותר – ולא נישה שתיעלם בעוד כמה חודשים או שנים. משקיעים ירצו להבין מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, בכמה מוערך השוק, והאם יש לו פוטנציאל לתמוך בצמיחה העתידית של החברה. בשורה התחתונה הם רוצים לשמוע מכם כאן שאתם יודעים מה הפוטנציאל של המוצר שלכם לעומת התחום הכללי בו אתם פועלים. הפגינו בקיאות שתשאיר רושם.

6. האם אתם מודעים לסיכונים שבדרך?

יותר מזה שהוא דואג לכם ולרווחתכם הכלכלית, המשקיע שלכם ירצה לדעת גם שהכיס שלו יישאר מרופד. הוא בוודאי יסביר לכם שיש סיכונים במהלך הדרך, וירצה לראות שאתם אתו באותו העמוד. בשלב הזה אתם כבר ודאי יודעים שגיוס משקיעים דורש שקיפות מוחלטת בנוגע לסיכונים. פה חשוב להראות להם שיש לכם תוכנית פעולה להתמודדות איתם במהלך הדרך.

7. איך תשתמשו בצ'ק שתקבלו ממנו?

ולשורה התחתונה: המשקיע רוצה לדעת מה בדיוק אתם מתכוונים לעשות עם שקל שתקבלו ממנו. תשובות כלליות לא יתקבלו בברכה. תשובה לא נכונה עלולה אפילו להכניס את המשקיע המעוניין שלכם למחשבות נוספות. חשוב מאוד שתוכלו להציג לו תוכנית ברורה לשימוש בכספי ההשקעה, וכיצד הם יסייעו לך להשיג את המטרות שלכם כחברה. אף משקיע לא ירצה לדעת שאתם מתכוונים לקחת כסף שהוא מייעד לפיתוח – לקניית שולחן ביליארד למשרד. בסופו של דבר, כל משקיע רוצה לדעת שהשקעתו תניב פירות.

בין אם זה המפגש הראשון שלכם עם משקיעים, או חלק מתהליך רחב יותר של גיוס, ההצלחה טמונה ביכולת להציג את התשובות הנכונות בצורה ממוקדת, שמראה לכרישים שהחברה שלך היא ההשקעה הנכונה. אבל גם אם לא הלך – אל תתייאשו. זו דרך ארוכה, ויהיו עוד הזדמנויות בדרך.

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל

×

שיחת ווטסאפ