back arrow חזרה לקורסים

בקרה תקציבית – BVA budget versus actual

  • מאת: צליל דג'אווי (Tslil Djaoui)
  • דצמ 28, 2022
  • |
  • 3 min.

כיום סטארטאפים וחברות רבות מפתחות יכולות של בקרה תקציבית ככלי פיננסי משמעותי ביכולות הארגון. יכולת הבקרה התקציבית מספקת היזון חוזר של נתוני הנהלת חשבונות אל מול התקציב שנתי באופן חודשי קבוע. מדובר באחד השירותים החשובים ביותר עבור כל חברה, מאחר וזו הדרך האופטימלית להשגת שליטה מלאה על תקציב החברה וקבלת החלטות מושכלות ונבונות יותר, המבוססות על הנתונים הפיננסיים של חברה בזמן אמת. 

אנו בחברת The-Founders מספקים שירות של בקרה תקציבית ברמה הגבוהה ביותר. המחלקה הפיננסית של החברה מספקת ליווי של רואה חשבון, חשבי שכר, כלכלנים והנהלת חשבונות שרואים את התובנות שמעבר למידע והמספרים. במטרה לספק ערך מוסף באופן פרואקטיבי למקבלי ההחלטות בחברה, אנחנו מאמינים שהנהלת חשבונות מדויקת היא בסיס נתונים שמאפשר לנו, כאנשי מקצוע מנוסים, לספק תובנות, ניתוחים וכיווני חשיבה בעלי ערך רב לניהול החברה. 

ניתוח מדויק ומהיר של ההוצאות וההכנסות בהשוואה לתוכנית השנתית, לצד פגישה חודשית המנתחת את המצב הפיננסי היא ללא ספק הדרך האופטימלית ביותר לשלוט על המצב הפיננסי של חברה בכל רגע נתון.

בקרה תקציבית – נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון

ראשית, חשוב להבין כי באמצעות בקרה תקציבית מדויקת, ניתן לקבל תמונה מלאה וברורה של תפקוד החברה. כמו כן, זוהי דרך מעולה לזהות את המגמות השונות שהחברה נכנסת אליהן בזמן אמת, דבר שמקנה למקבל ההחלטות את האפשרות לקבל החלטות מדויקות ומהירות יותר על בסיס מצע נתונים מדויק ועדכני. חשוב להבין את ההבדל בין הזמינות והשקיפות המלאה של הבקרה התקציבית, לבין ניהול פיננסי המבוצע באמצעות דוחות שנתיים או דיווחים רבעוניים. אנו מספקים ללקוחותינו את האפשרות לקבל תמונה מלאה של המצב הפיננסי של החברה באמצעות שימוש בטכנולוגיה של חברת DOKKA המאפשרת לנו רמת דיוק של 99.12% בקליטת חשבוניות ומצמצמת את טעויות האנוש בזמן קצר ומהיר. על ידי שימוש בפיתוח שעשינו, מקבלי ההחלטות בחברה יכולים לקבל תמונת מצב עדכנית בכל יום על תפקוד החברה אל מול התכנון השנתי והחודשי בלוח שליטה (Dashboard) נגיש וברור המציג את תזרים המזומנים, ההכנסות וההוצאות הצפויות לצד המצב העדכני בחשבונות החברה. רואי החשבון, סמנכ"ל הכספים והכלכלנים שלנו מבצעים ניתוח פיננסי מעמיק של מצב החברה על בסיס הנתונים ומספקים תובנות רבות ערך.

מהי החשיבות של בקרה תקציבית?

רובד ההתנהלות הפיננסית הראשוני של חברה עוסקת בעיקר בהנהלת חשבונות, דיווח נכון של מיסי מדינה וביקורת ברמה בסיסית. בקרה תקציבית היא רובד מתקדם של יכולת ניהול פיננסי לחברות על ידי ניתוח של מרכזי רווח, העמסת עלויות נכונה ותכנון אסטרטגי של תקציב אל מול המציאות העסקית. 

חשוב להבין כי לא ניתן לשנות ולשפר את מגמת הרווחיות של החברה, מבלי לקבל נתונים פיננסיים מעודכנים בכל רגע נתון. רק באמצעות קבלת כל הנתונים הרלוונטיים, ניתן להבין בצורה הברורה והמדויקת ביותר את מצב החברה ואת ההתאמות השונות שיש לבצע, על מנת לשפר את מצבה. במציאות הנוכחית, לא ניתן להמתין לתוצאות של הדוחות השנתיים, מאחר והיכולת לבצע תיקונים והתאמות במרווח זמן רב כל כך לא מאפשר התנהלות חכמה במציאות העסקית כיום. לכן חברה שלא תקפיד לבצע שיפורים שישדרגו את מעמדה, עלולה למצוא את עצמה מחוץ למשחק. מסיבות אלו בדיוק, כדאי לכל חברה להשקיע בתחום של בקרה תקציבית, מאחר וזוהי הדרך היעילה והמומלצת ביותר לייצר מציאות עסקית משופרת. אם לסכם במשפט אחד – בקרה תקציבית היא היכולת לייצר מציאות עסקית בריאה במקום לכבות שריפות בניסיון לשרוד. 

איך אנו עוזרים ללקוחות שלנו לנהל את הכסף טוב יותר?

אנו בחברת The-Founders מספקים שירותי בקרה תקציבית למגוון חברות וסטארטאפים. במיוחד בתקופות של משברים פיננסיים ניתן לראות את החשיבות והנחיצות של יכולת זו, כמה חשוב להבין את המצב הפיננסי המעודכן של העסק ולבצע את ההתאמות הנדרשות. זוהי דרך מעולה לבדוק את היכולת של העסק לעמוד ביעדים, לוודא את רמת הרווחיות שלו ולהבין את התמונה הפיננסית המלאה של העסק, דבר שיכול להשפיע על הצבת יעדים שנתיים ובניית תקציב מדויק יותר לצרכים ולמצב של העסק. 

צפו בפז לזר, Head of FP&A בדה-פאונדרס. בסרטון הקצר פז מסבירה על ה-BVA – מוצר הדגל שלנו:

לקבלת פרטים ומידע נוסף, צרו קשר.

Author Image

צליל דג'אווי (Tslil Djaoui)

מנהלת שיווק