back arrow חזרה לקורסים

מה זה CFO? הפיננסים שלכם בידי המקצוענים

  • מאת: אביעד שורק (Aviad Sorek)
  • מרץ 15, 2023
  • |
  • 2 min.

CFO הוא תפקיד מפתח בארגון, עסק או חברה, אשר נמצא ברמת קבלת ההחלטות הבכירה. בעברית, CFO -Chief Financial Officer מכונה סמנכ"ל כספים. התפקיד המרכזי שלו הוא לפקח על הכספים, לנהל תקציבים, להציג תחזיות פיננסיות ולהיות אחראי על כל הניהול הפיננסי של החברה. 

סמנכ"ל הכספים מתפקד כשומר הסף של ההתנהלות הפיננסית והוא גם אחראי לכך שהחברה לא תעשה שום מהלך פזיז כגון השקעה לא מחושבת או אי תשלום של חובות בזמן. מחלקת הכספים שלנו שלנו ב-The Founders תספק לכם ליוויי פיננסי בכל שלב לאורך הדרך, עם CFO מקצועי שיוביל את ניהול הכספים שלכם ויסייע להרחיב את הפעילות העסקית של הסטארטאפ,העסק או החברה שלכם.

אז מה זה CFO, מה הוא עושה במסגרת תפקידו ומהי החשיבות שלו לעסקים מכל סוג?
כל התשובות כבר מחכות לכם כאן: 

מה זה CFO ולמה הוא חשוב להצלחת העסק?

סמנכ"ל כספים (CFO), הוא איש המקצוע בחברה, אשר אחראי לניהול הפיננסי שלה.
כל חברה או סטארטאפ, מכל ורטיקל, שעברו סבב גיוס כלשהו, נדרשים לקבל החלטות פיננסיות על מנת לנהל את התזרים השוטף, אך גם לבנות אסטרטגייה בראייה עתידית. 
סמנכ"ל כספים מנוסה, מכיר את הדוחות של החברה לפרטי פרטים – הוא חייב להיות בקיא בהוצאות החברה, ברכישות, בגיוס העובדים ובדוחות הכספיים מתקופות שונות.  סמנכ"ל הכספים – CFO, יודע לזהות הזדמנויות ליצירת השקעות מצד אחד וביצוע חסכון מצד שני.
CFO מנוסה ידע לתת המלצות כגון ביצוע גידורי מט"ח, מידת ההשקעה בפיתוח ביחס ל GNA וכד'.

המומחים שלנו ב-The Founders יספקו לכם שירותי CFO ברמה גבוהה ויעניקו לכם ליווי פיננסי מותאם אישית לסטארטאפ או החברה שלכם.

מה CFO עושה במסגרת תפקידו?

תפקידו של סמנכ"ל הכספים (CFO) כולל תכנון פיננסי, ניהול סיכונים פיננסיים, מעקב אחר תזרים המזומנים וההוצאות, טיפול בנושאי השקעות ומיסוי, יצירה ואכיפת מדיניות חשבונאית ופיננסית פנימית, איסוף וניהול נתונים פיננסיים, דיווח על ביצועים פיננסיים לדירקטוריון וסיוע בפיתוח של העסק.
סמנכ"ל הכספים מסייע בהכוונה אסטרטגית עבור חברות וסטארטאפים ומאפשר ניהול מדויק ונכון של כל האספקטים הפיננסיים החשובים בחברה.
עם זאת, חברות משתנות כל הזמן, דבר הדורש מסמנכ"לי הכספים לעמוד בקצב של כל השינויים הללו על מנת לבצע את תפקידם כראוי.
הצוות שלנו ב- The Founders יעזור לכם בכל שלב של הניהול הפיננסי שלכם, ויוביל אתכם צעד אחר צעד להצלחה.  

תחומי האחריות העיקריים של סמנכ"ל כספים CFO כוללים: 

  • ניהול כספי החברה 
  • ניהול תקציבים 
  • ניהול תזרים מזומנים 
  • ניהול מלאי
  • בקרה תקציבית
  • ניהול צוות הנהלת חשבונות
  • ניהול פעילות FP&A
  • הכנה ל DD, לגיוסים, מיזוגים ורכישות

איך אפשר לבחור CFO טוב ומומלץ לעסק?

על מנת שתוכלו להוסיף CFO טוב ומקצועי בתור שותף עסקי יעיל, כדאי לדעת איך לבחור אותו נכון. סמנכ"ל הכספים של היום הוא לא מה שהיה פעם, והוא חייב להיות בעל כישורי מנהיגות ותקשורת ברמה גבוהה ביותר. עליו לתת עצות וייעוץ וכן לספק עבורכם, בעלי החברות, קול של הגיון. לעתים קרובות הוא יתבקש להוביל תכניות טרנספורמציה כלל קבוצתית וחייב להיות מסוגל לתרגם מידע מפורט למסרים ברורים, תמציתיים ונגישים. מחלקת הכספים וה CFO ב-The Founders מעניקים ליווי צמוד מותאם אישית לצרכים של הסטארטאפ שלכם. אחנו מכירים את כל האספקטים החשובים ויודעים מה הכי מדאיג מייסדים ושותפים של חברות – כמה כסף יש להם ומה הם צריכים בשביל להראות צמיחה ורווחיות– ומסייעים לכם לנהל את הכסף בצורה החכמה ולהביא את החברה לרמה הגבוהה ביותר.

לסיכום, CFO הוא סמנכ"ל כספים – תפקיד בכיר בארגון, חברה או סטארטאפ האחראי לאספקטים השונים של ניהול הכספים של החברה. במסגרת תפקידו, סמנכ"ל הכספים אחראי לכל ההיבטים הפיננסיים של העסק, החל מניהול הוצאות, מיסוי, תחזיות פיננסיות ועוד. גם אם יש לכם חברה גדולה, עסק מתחיל או סטארטאפ, המומחים שלנו ב-The Founders יעניקו לכם שירותי CFO שיסייעו לכם לנהל את כל ההיבטים החשובים בעסק ויעזרו להביא אותו להצלחה, על ידי ניהול נכון ומקצועי.

Author Image

אביעד שורק (Aviad Sorek)

שותף מייסד ומנכ"ל