איך הופכים רעיון לעסק? – The Founders

איך הופכים רעיון לעסק?

קודם כל מתחילים בתכנון זמנים ועלויות להקמת עסק חדש. חלק מהדברים מתייחסים להקמת עוסק פתור או מורשה וחלק מהדברים הכתובים רלוונטיים רק להקמת חברה במקרה כזה לחברה בע"מ יסומן כוכבית במשימה.

מסמך לבדיקת כדאיות להקמת העסק או החברה. המסמך הזה הוא לשימוש היזם ואמור לשמש אותך כתוכנית פעולה ותכנון להקמת העסק.

אז בשלב הראשון צריך לכתוב בפסקה קצרה וממוקדת בדיוק מה העסק הולך לעשות? יש הבדל בין רעיון טוב לעסק – הפסקה הזו תשמש אבן פינה לתוכנית עסקית ראשונית.

מי הם הלקוחות של העסק? מה הם רוצים ומה חשוב להם. עסק טוב מבין את הלקוחות שלו ויודע מה הם רוצים ומבין איך הם חושבים. מיפוי נכון של החלק הזה יכול לעזור לעסק להכניס יותר כסף.

איפה נכון לעסק לפעול? האם זה עסק שיכול להתקיים רק ברשת או האם יש חשיבות למיקום העסק?

מתי העסק מכניס כסף? האם מדובר בעסק עונתי או עסק המתבסס על טרנד? נתונים אלו ישפיעו באופן משמעותי את תחזית ההכנסות.

החלק הבא הוא הליבה העסקית – מהו המודל העסקי או במילים יותר פשוטות ממה העסק מכניס כסף? האם העסק מכניס כסף מלקוחות מזדמנים או מפעילות ריטיינר?

העסק חייב להכניס כסף כדי להתקיים והחלק הזה מאפשר לנו לייצר תחזית הכנסות בהמשך הדרך.

עד לנקודה הזו התוכנית מכילה את מה שנמצא בצד ההכנסות (הפן החיובי של התוכנית). מכאן והלאה אנחנו נרצה לוודא כי העסק יכול להתקיים לאחר ההוצאות התפעוליות והוצאות ההקמה.

מכאן נתחיל לעבוד על הוצאת הרעיון אל הפועל.

הוצאות ההקמה – הן הוצאות חד פעמיות לצורך הקמת העסק.

המשימה הראשונה מוכרת למי שיש לו ילדים – יש עסק ועכשיו הוא צריך שם. בחירת שם החברה הוא תהליך מעניין מאוד ולרוב מומלץ להיעזר באיש מיתוג או קופי רייטר שיוכל להציע שם מתאים לעסק. העלות למיתוג יכולה לנוע בין מאות שקלים בודדים במידה ובוחרים להשתמש בשירותי פרילנסר כמו FIVER ועד לעשרות אלפי שקלים. 

בדיוק כאן מגיע טיפ חשוב – כל פרויקט קטן כגדול יתחיל בתכנון טוב והגדרת הדרישות. שלב זה יכול לייצר חיסכון משמעותי בכסף בעבודה מול ספקים.

הגדירו לאיש המיתוג או המעצב בדיוק מה אתם צריכים – שם, לוגו, דפים עסקיים כמו חשבונית מעוצבת או הצעת מחיר, שפה עיצובית, פונט, כרטיסי ביקור, פולדרים וכו'.

שימו לב! חלק זה מכתיב את הנראות בעסק הן באינטרנט והן בפעילות הפיזית של העסק.

התקציב המומלץ לחלק זה – 3,500 ₪

מכאן יש להחליט על הנכסים שיהיו לעסק ולהקים אותם.

נכסים פיזיים – משרד או עבודה מהבית?

משרד מייצר הוצאה קבועה וזו נקודה שצריך להבין. ישנם מספר פרמטרים שצריך להכיר לגבי מיקום העסק:

1.     מיקום – מה המיקום הרצוי לעסק? האם יש יותר ממיקום אחד? האם העסק יכול להתקיים בעיקר ברשת ואז ניתן לחסוך את העלות של משרד? האם יש צורך במרכז לוגיסטי לסחורה?

2.     עלויות נלוות – לרוב שטח מסחרי מפורסם על פי מחיר למ"ר אך על מחיר זה יש לרוב תוספת של ארנונה, דמי ניהול, מיזוג חניה ועוד. חשוב להגיע למספר שמשקף מציאות.

פוסטים אחרונים